Noviny pro zaměstnance společnosti Siemens Česká Republika
Nechte si posílat aktuální číslo na váš e-mail
Otázka pro

Jaký byl pro Siemens rok 2017?

Otázka pro Eduarda Palíška, generálního ředitele českého Siemensu

detail editorialu
10. 01. 2018

Čeká nás spousta práce při naplňování letošních priorit

Česká Siemens Business Conference byla ve znamení klíčových priorit pro rok 2018. Ty představenstvo koncernu Siemens AG v čele s Joem Kaeserem představilo na podzim. Před každým z nás tak stojí velký kus práce.

0Počet zobrazení: 529

V listopadu se v Olomouci uskutečnila Siemens Business Conference  – setkání pro dvě stovky nejvyšších šéfů českého Siemensu. Akce se nesla v duchu hesla „Vize 2020 – můžete to ovlivnit“. Z účastníků sršela pozitivní energie i nadšení pro firmu a její činnost. Setkání zahájil generální ředitel Eduard Palíšek, který spolu s finančním ředitelem Michaelem Axmannem zhodnotil uplynulý rok. „Po finanční stránce byl rok úspěšný,“ konstatoval Michael Axmann. „Splnili jsme cíle, naplnili očekávání, nepotkala nás žádná nepříjemná překvapení.“ V roce 127. výročí založení se tak českému Siemensu daří úspěšně realizovat strategii Vize 2020. Ale nedařilo se mu jen v byznysu. „Siemens je velmi dobře vnímán i u široké veřejnosti,“ podotkl Eduard Palíšek a zmínil nedávné prvenství v prestižním žebříčku Global 2000 časopisu Forbes, v němž 15 tisíc respondentů z 60 zemí světa hodnotilo firmy na základě jejich důvěryhodnosti, společenské odpovědnosti i obchodních výsledků. To hlavní, co si však manažeři z konference odnesli, jsou tři klíčové priority pro rok 2018, které představil CEO koncernu Siemens AG Joe Kaeser. Nejsou žádnou novinkou, je však důležité, abychom se s nimi všichni plně ztotožnili a přijali je za své. A které to jsou?

1. Zákazník je vždy na prvním místě

Spokojeným zákazníkem vše začíná i končí. To dnes platí víc než kdykoliv předtím. Sice se to snadněji řekne, než udělá, ale ti, kterým se to podaří, budou úspěšní. A v Siemensu chceme být úspěšní! Řeč přitom není jen o zákaznících, kterým nabízíme naše produkty. Pro centrum sdílených služeb nebo centrální oddělení jsou zákazníky sami zaměstnanci, ke kterým musí přistupovat se stejnou péčí. Proto naslouchejte, věnujte svému zákazníkovi čas, který potřebuje, a neustále se ptejte, jak mu můžete posloužit a v čem můžete pomoci.

2. Digitalizace je nutností

Nejvyšší vedení českého Siemensu pod vedením generálního ředitele Eduarda Palíška na jaře loňského roku vytvořilo, odsouhlasilo a představilo tzv. Digitalizační masterplán, postavený na pěti pilířích. Jedním z pilířů, které vám již brzy představíme, je připojení nás a našich zákazníků do MindSphere, otevřené cloudové platformy společnosti Siemens pro průmyslový internet věcí. Díky této unikátní platformě lze rychle a efektivně propojit nejrůznější senzory, zařízení, řídící systémy a technologické celky ve všech průmyslových odvětvích, ale i technologie použité při řízení chytrých měst, energetická zařízení, logistické systémy, dopravní prostředky, zdravotní techniku nebo třeba chytré budovy.MindSphere mění data v informace a informace v obchodní úspěch. Siemens si pro obchodní rok 2018 celosvětově stanovil cíl jeden a čtvrt milionu připojených zařízení. V ČR máme ve spolupráci s našimi obchodními partnery ambici výrazně přispět ke splnění tohoto cíle.

3. Buďte příkladem ostatním

Letošní průzkum spokojenosti zaměstnanců (SGES) odhalil „Achillovu patu“ společnosti Siemens, a sice oblast vedení lidí. Máme velká očekávání od svých nadřízených, která se ne vždy naplňují. „Inspirující lídři dokážou pochybovat o vlastních krocích, požadují zpětnou vazbu, pomáhají svým týmům uspět, podporují je, když to potřebují, a slouží jako vzory v tom, co dělají a jak jednají,“ shrnul svou představu, jak přistupovat k vedení lidí, Joe Kaeser. Eduard Palíšek se vyjádřil, jak důležité je, aby byli vedoucí pracovníci vzorem pro ostatní ve všem, co dělají – aby byli otevření, naslouchali a aby vždy jednali v souladu s principy, na kterých stojí naše kultura spoluvlastnictví.

Setkání v Olomouci zahájil úvodním slovem generální ředitel českého Siemensu Eduard Palíšek spolu s finančním ředitelem Michaelem Axmannem.

Všichni musíme jednat tak, jako by šlo o naši vlastní firmu. Na tom koneckonců naše kultura spoluvlastnictví stojí. Pobavte se proto s kolegy i s nadřízenými, jak byste k plnění těchto cílů mohli přispět, protože firemní priority pro rok 2018 se týkají každého z nás.

Diskuze k článku

Vaše komentáře

Zatím nebyl přidán žádný příspěvek. Buďte první.

Jak často využíváte některou ze slev na Portálu zvýhodněných nabídek?

Archiv anket

Nejčtenější

archiv
Dejte nám svůj souhlas se zasíláním Siemens Reportu!
Dejte nám svůj souhlas se zasíláním Siemens...
Divize Mobility začíná psát svůj nový příběh
Divize Mobility začíná psát svůj nový příběh
Spotřebiče i hudební nástroje: vítězné snímky soutěže v upcyklaci
Spotřebiče i hudební nástroje: vítězné snímky...
GDPR není o vyplnění pár tabulek, ale o změně myšlení
GDPR není o vyplnění pár tabulek, ale o změně...
Devět nešvarů v e-mailové komunikaci aneb i e-maily mají svou etiketu
Devět nešvarů v e-mailové komunikaci aneb i...
Osobní údaje musíme chránit
Osobní údaje musíme chránit

Podkategorie

Štítky

Vítejte na portále Siemens Report Online, webové verzi novin společnosti Siemens Česká republika.

Pro využívání internetové stránky Siemens Report Online je nutné se seznámit s Podmínkami užívání a Souhlasem se zpracováním osobních údajů a poté zaškrtnout souhlas.

Tímto souhlasem akceptujete Podmínky užívání a účel zpracování vašich osobních údajů a bude vám na základě toho umožněn přístup k veškerému obsahu internetových stránek.

Pro vstup je nutné zaškrtnout oba souhlasy.

Opustit web